Jak zacząć treningi na siłowni

Pierwszy trening to ważny moment dla każdej osoby która zaczyna swoją przygodę z siłownią. Wykonanie takiego treningu dla osoby początkującej może być ogromnym wyzwaniem, szczególnie gdy efektów oczekuje się bardzo szybko. Jak w takim razie zacząć swoją przygodę z siłownią ? Jak zacząć ćwiczyć ?

Najważniejsze są oczywiście podstawy!

Do takich podstaw przede wszystkim należy przynajmniej minimalna wiedza na temat samego treningu, głównych grup mięśniowych a co za tym idzie znajomość odpowiednich ćwiczeń które aktywują ważne dla nas partie. Oczywiście ważną kwestią tutaj też jest wiedza jaki trening wybrać, czy to będzie trening siłowy, trening obwodowy czy może trening na budowę masy mięśniowej. Bez tej podstawowej wiedzy, ciężko będzie odnaleźć się na siłowni. A sam trening staje się ogromnym wyzwaniem co skutkuje brakiem chęci jeżeli chodzi o zmianę sylwetki.

Wszystko jest w naszej głowie: Czyli przygotowania mentalne!

Do treningu siłowego trzeba przygotować się mentalnie. Jak wszędzie tak i tutaj początki na pewno nie będą należeć do najłatwiejszych. Najcięższe dla naszego umysłu tak na prawdę mogą być pierwsze 3-4 tygodnie treningu, w tym czasie niestety najwięcej osób traci jakikolwiek zapał do siłowni. Dodatkowo musimy nastawić się na powolne efekty wizualne, dlatego nie ma co trening patrzeć w lustro bo na widoczne zmiany chwilę poczekamy, że już nie wspomnę o bólach po treningowych które na początku będą nam bardzo doskwierać ale spokojnie, z czasem będą coraz mniej dokuczliwe ale jak to mówią „No Pain No Gain”. Ale są też oczywiście plusy dla początkowych adeptów mianowicie duże skoki siły naszych mięśni.

Odpowiedni dobór sprzętu

Nie ważne gdzie ćwiczymy, czy to na profesjonalnej siłowni czy w zwykłej piwnicy, musimy posiadać odpowiedni sprzęt który umożliwi nam trening. Takim podstawowym sprzętem są min. 2 hantelki, gryf łamany, gryf prosty, obciążenia w postaci talerzy, dodatkowo oczywiście ławeczka z regulowanym skosem i stojak pod sztangę który przyda nam się pod przysiad, mile widziany jest też drążek do podciągania. I już z takim okrojonym sprzętem możemy spokojnie wykonać kompletny trening.

Do pierwszej budowy potrzebny jest plan czyli jaki wybrać nasz pierwszy plan treningowy

Nasz pierwszy plan musi uwzględniać symetryczny rozwój naszego ciała, w tym wypadku idealnym rozwiązaniem może być trening obwodowy oczywiście ten plan jest wskazany dla osób których wydolność oraz wytrzymałość organizmu jest na przynajmniej przyzwoitym poziomie. Rzecz jasna dla osób o słabszej kondycji też coś się znajdzie tu świetnym rozwiązaniem jest metoda treningowa FBW (Full Body Workout) czyli trening całego ciała na jednej sesji treningowej, ten plan jest również idealny dla osób początkujących, oczywiście osoby z większym stażem również mogą śmiało z niego korzystać.

Nasz pierwszy raz czyli Pierwszy trening na siłowni!

Gdy zaczniemy już swój pierwszy trening warto mieć przy sobie osobę z większym doświadczeniem które będzie cały czas nas pilnowało byśmy wykonywali każde ćwiczenie jak najbardziej technicznie, bowiem to jest klucz do sukcesu, czy to z małymi ciężarami czy z ekstremalnie dużymi. Oczywiście poza techniką musimy wczuć się w daną partię którą aktualnie ćwiczymy. Oznacza to, że osoba która ćwiczy musi czuć pracę mięśnia jak się kurczy oraz rozciąga. To daje nam pewność, że dane ćwiczenie jest wykonywane jak najbardziej poprawnie!

Podziel się z innymi

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *